Elvea kiest voor evolutie in nieuwe verpakking

ELVEA

Met één logo en meer ‘Italiaansiteit’ kiest Elvea, voor een evolutie in plaats van een revolutie in zijn verpakking. Elvea, dat behoort tot de Charlier-Brabo Group, is marktleider in de tomatencategorie. Met een aandeel van bijna 40 procent spreekt dit product meer dan een aardig mondje mee op de consumentenmarkt. Uit recente cijfers blijkt dat 3 op de 4 mensen Elvea kennen en het product zeer appreciëren. Toch was de tijd rijp om te investeren in een nieuwe verpakking.

“Alles begon op een evenement in Antwerpen waar we een pop-up store hadden met Elvea”, vertelt Christophe Janssen, Marketing Manager bij Elvea. “Daar ontmoetten we een designer die tips gaf om onze verpakkingen te verbeteren omdat ze volgens hem wat oubollig waren en te weinig beleving uitstraalden. Elvea vroeg hem een voorstel uit te werken en na wat bijsturing was de vernieuwde verpakking een feit. Die brengt duidelijk meer rust en beleving met één sterk logo, meer ‘Italiaansiteit’ en een reële productfoto. Zo zie je op de verpakking de echte gepelde tomaat die in het blik zit. Daarnaast is de leesbaarheid verbeterd en speelt onze erfgenaam Luigi Vitelli een prominente rol.”

De clusterverpakking was vroeger tweezijdig, maar naar de toekomst toe gaat Elvea op de achterkant extra info brengen zoals de geschiedenisstory van het product of recepten. De verpakking is ook vijftalig. De eerste producten in de nieuwe verpakking zijn intussen geleverd in de supermarkten. Op het schap koos Elvea bewust voor uniformiteit, alle productverpakkingen hebben nu een diagonale lijn.