Experts

BABM

babmBABM is de Belgo-Luxemburgse Vereniging van Merkartikelfabrikanten. Zij vertegenwoordigt de sector van de Fast Moving Consumer Goods van merkfabrikanten in België en Luxemburg inzake essentiële onderwerpen die het vermogen van merkfabrikanten om hun merken te ontwerpen, te verdelen en te verhandelen kunnen beïnvloeden. BABM telt 42 leden.
www.babm.be



Comeos

comeosComeos vertegenwoordigt de Belgische handel en diensten. De leden zijn actief in achttien sectoren en verkopen aan bedrijven of rechtstreeks aan de consument. Samen zijn de sectoren goed voor 11,2 procent van het bnp en stellen ze 400.000 mensen te werk. Zo is de handel de grootste werkgever in de privé-sector . Comeos lwil als kennis- en netwerkingplatform de dynamiek van de handel stimuleren.
www.comeos.be


FEVIA

feviaDe missie van FEVIA is de vertegenwoordiging, ondersteuning en ontwikkeling van een duurzame Belgische voedingsindustrie door middel van haar inzet voor voortdurende verbetering van de toestand op economisch, sociaal en milieuvlak ten voordele van zowel de sector als van de maatschappij.
www.fevia.be


Food in Mind

food-in-mindFood in Mind (International Food Consultants bvba) is een Research en Consultancy organisatie die zich specifiek focust op de foodservice of out of home markt. Als specialist zijn wij in staat bedrijven binnen deze sector te helpen om te groeien en beter te scoren. Onze competenties liggen op het vlak van marketresearch, marketing&sales consultancy, interimmanagement foodconsultancy en duurzaamheid.
www.foodinmind.com


GfK Panel Services

gfkGfK Panel Services is de autoriteit op het gebied van consumenten en shopper gedrag. Wij vertalen inzichten en kennis in concrete acties en strategisch advies. Zo helpen wij managers succesvol te werken in de fmcg sector. GfK Panel Services verzamelt data dankzij een consumenten panel van 5.000 gezinnen.
www.gfk.be


GS1

gs1GS1 Belgium & Luxembourg biedt wereldwijde standaarden voor Identificatie en Barcodes (GS1 Barcodes), elektronische communicatie (GS1 eCom), productinformatie uitwisselen via een centrale datapool (GS1 GDSN), radiofrequentie identificatie standaarden (GS1 EPCglobal) en samenwerkingsprojecten tussen fabrikanten en distributeurs (GS1 ECR).
www.gs1belu.org


Ld & C°

ldcoLD & Co is een consulting en training bedrijf dat producenten en retailers ondersteunt in het ontwikkelen en toepassen van vaardigheden en kennis die nodig zijn om de consument te overtuigen op het aankoopmoment.  De diensten van Ld & C° zijn ontwikkeld op basis van een hands-on aanpak. Ze zijn gebaseerd op een diep inzicht van de uitdagingen en werkwijze van de klant.
www.ld-co.com


Marketing Map

market-mapMarketing Map is een vooraanstaand leverancier van diensten voor retailers en fmcg-bedrijven. Marketing Map biedt professionele diensten aan gericht op het verhogen van de locale marketing, verkoop, expansie en distributie strategie.
www.marketingmap.be


POPAI

popaiPOPAI is het Benelux platform voor shopper marketing. Het  beleid van POPAI kent twee speerpunten: inspiratie en kennis doorgave en -adaptatie naar de retailers, merkfabrikanten en suppliers. Dit gebeurt via de website met een omvangrijke bibliotheek en via ‘Newsflashes’, korte actuele berichtjes.
www.popai.be


Retail Dynamics

retaildynRetail Dynamics heeft de ambitie om retailers en leveranciers samen te brengen buiten de verkoop- en onderhandelings-gesprekken. Retail Dynamics biedt een netwerk platform aan dat echte toegevoegde waarde creëert: best practices wereldwijd in retail marketing, retail communciatie en retail strategie.
www.retaildynamics.be


Salescubes

salescubesSales Cubes streeft ernaar om de kloof tussen de praktijk en academische research op het gebied van verkoop en verkoopmanagement te overbruggen. Onze sales force assessment tools onthullen de echte drivers van de prestaties van uw verkoopteam.Onze sales force assessment tools zijn web based en kunnen volledig op klantenmaat aangepast worden op basis van uw specifieke behoeften.
www.salescubes.com


SMA

smaDe Belgische Professionele Netwerk en Kennis Vereniging voor leidinggevende functies in beslissingsnemende processen op niveau verkoopdirectie en trade marketing.
www.sma-belgium.be


SSZ Benelux

sszSSZ Benelux, Studiecentrum Snacks en Zoetwaren, is het kennisplatform van de snacks- en zoetwarenfabrikanten voor alle partijen in de sector. Door kennis op het niveau van consumenten, afnemers en fabrikanten te bundelen, wil SSZ een positieve bijdrage leveren aan het vergroten van de relevante kennis over de branche.
www.ssz.nl


Unizo

unizoBuurtsuper.be, de UNIZO organisatie van de zelfstandige voedingshandel, heeft als centrale doelstelling de zelfstandige voedingswinkels, superettes en supermarkten te verenigen, te informeren en te adviseren, hun belangen te behartigen en aangepaste sociale en bedrijfseconomische dienstverlening aan te bieden. Dit alles met het oogmerk de kansen voor de zelfstandige voedingswinkels, superettes en supermarkten te optimaliseren.
www.buurtsuper.be


VLAM

vlamVLAM staat voor het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing vzw. VLAM is een privaatrechtelijke organisatie die de afzet van de Vlaamse landbouw-, tuinbouw- en visserijproducten bevordert in binnen- en buitenland. Opdrachtgever is de Vlaamse overheid en er is een nauwe band met het bedrijfsleven.
www.vlam.be


Vlerick Management School

vlerickHet Retail & Trade Marketing Research Centre is een marketing onderzoekscentrum dat zich toelegt op de relatie tussen producent en retailer/distributeur (trade marketing) en tussen de retailer/distributeur en de shopper/eindklant (retail marketing).
www.vlerick.be