StoreCheck Personality 2.0 lauwert Lidl en Duvel Moortgat

sc-personality-extra-029bIn het Parker Hotel in Diegem zijn de StoreCheck Personality Awards 2016 uitgereikt tijdens een netwerkdiner waar zo’n 150 specialisten uit de food retail en fmcg-sector aanwezig waren. De jury loofde Boudewijn van den Brand (CEO Lidl) en Michel Moortgat (CEO Duvel Moortgat) voor hun leiderschap en spraakmakende resultaten. Allebei zijn ze ongetwijfeld een verrijking voor de sector omdat ze durven buiten de lijntjes te kleuren. Op de avond van de vernieuwde Personality Awards 2.0 kregen de genodigden twee interessante stellingen voorgeschoteld. Michel Moortgat vroeg zich af hoe ver  je innovatie kan drijven als (bier)fabrikant? Want té veel nieuwe producten kunnen bij de consument keuzestress veroorzaken. Boudewijn van den Brand pleitte er voor om het imago van retail verder op te poetsen omdat de sector al te vaak meewarig wordt bekeken. Zowel onderwijs als de politiek onderschatten de carrièremogelijkheden die retail biedt. De geanimeerde discussies die daarop volgden tussen retailers en fabrikanten bleken inspirerend en motiverend te werken. Voor de biersector kan een gezond en kwalitatief evenwicht op het schap, tussen seizoensgebonden bieren en andere, een streefdoel zijn. Op vlak van ondernemerschap kwam er een oproep aan de overheid, om die nog meer en beter te ondersteunen.

SC personality

Afbeelding 1 van 64

SC personality